Onderaan deze pagina de youtube films van AtematicA
Voor foto's bezoek het archief op AtematicA.nl of de AtematicA pagina op Flickr.

Vult u ook de enquete in onderaan deze pagina?

maandag 19 september 2005

Koken met grootmoeders tips en truuks

De AtematicA academie voor opleidingen in vrijheid van perceptie is voornemens een Workshop kooktechnieken uit Den ouden en nieuwen Doosch te organiseren.
 
Tips en truuks voor in de keuken van alledag. Dingen die oma en moeder nog wisten om zich uit de nesten te werken in geval van kooktechnische malaise maar die wij in deze drukke maatschappij niet meer meekrijgen. In de kookboeken lijkt alles zo makkelijk en ziet het er nooit uit zoals bij uzelf in de pan u kent het wel.... Door dingen ook daadwerkelijk te proberen onder begeleiding van een professionele kok krijgt u gevoel voor waarmee u bezig bent.
 
Denk aan:
- Hoe maak ik van mijn zaterdagkliek een lekkere soep
- Hoe maak is snel een ragout
- Grootmoeders appelmoes smaakte beter dan als ik het zelf maak.
- Hoe maak ik een Roux en wat kan ik hier mee
- Wat moet ik doen als het vlees te zout is
- Oeps teveel sambal, wat nu
- Mijn soufflé mislukt altijd, wat gaat er mis?
- Wat moet ik met aardappelzetmeel
- Hoe maak ik coquetten
- Oeps de rijst vergeten, hoe houd ik mijn groenten zolang warm en toch vers
- Hoe kan ik een slimme snelle garnering maken
- Waarom moet de glimmende kant van alufolie onder
- Hoe maak ik mayonaise
- Wat kan ik nog meer met een ui
- Etc.
De definitieve onderwerpen zullen onder andere aan de hand van deelnemersinput worden samengesteld.
 
Het zal een (weekend)dagdeel onder leiding van een professionele kok in de regio De Bilt worden.
De workshop zal binnen het AtematicA academie certificatenregelment vallen wat inhoudt dat u na voltooing van de workshop in aanmerking komt voor een opleidingscertificaat type VI. Er zijn geen studiepunten te behalen met uitzondering voor de studenten aan VK3_Cul waarvoor deelname voor 50% (3 S.B.U.) mee mag tellen in het vrije blok.

Vindt u enquetes ook zo'n onzin?

This div will be replaced